Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

BEETHOVEN, Wojciech Rajski, Polish Chamber Piharmonic Orchestra

Symphonies No. 7 & 8

Symphonies No. 7 & 8 image
Galeria okładek

ZamknijGaleria okładek

  • Symphonie No. 7
  • Poco sostenuto - Vivace
  • Symphonie No. 8
  • Allegro vivace e con brio
  • Wojciech Rajski - conductor
  • Polish Chamber Piharmonic Orchestra - orchestra
  • BEETHOVEN
Add to Basket

89.00 PLN

DVD-Audio:

Nr kat.: TAC149DAudio
Label  : Tacet
Add to Basket

109.00 PLN

SACD Multi-CH:

Nr kat.: TAC149SA
Label  : Tacet
Nośnik w tej chwili niedostępny.

SACD Multi-CH:

Nr kat.: TACS149
Label  : Tacet

<font color=red>AUDIO Klangtipp</font>SACD-net: 10 stars ******* Najprostszy test – oto daję Państwu do ręki dwa przedmioty. Lampę elektronową i diodę lub tranzystor. No, proszę mówić, śmiało. Jakie myśli się w Państwa „tubach” rodzą? O tranzystorze nie powiedzą Państwo wiele. O diodach germanowych – szczególnie starsi Melomani – może tylko to, że razem ze słuchawkami i kawałkiem rynny deszczowej były w swoim czasie wysublimowaną formą obcowania z eterem – niewidzialnym światem fal radiowych. Zamieniały się w odbiornik radiowy i pozwalały słuchać np. relacji z wyścigu pokoju lub koncertu Zespołu Akordeonistów, emitowanego w Jedynce tuż przed hejnałem z Wieży Mariackiej. A lampa? No, tu popłynie poezja... Już sam jej wygląd, tajemnicze wnętrze, labirynt elektrod, z których każda ma wielką i delikatną misję do zrealizowania. Zrozumienie istoty działania lamy – wykracza poza sferę intelektualnych możliwości przytłaczającej liczby jej współczesnych użytkowników. Nie z braku potencji intelektualnej, ale ze zwykłego lenistwa i narodowej powierzchowności. Wiemy natomiast wszystko o zbawiennych skutkach sonicznych działania lamp. O, tu wsiadamy na Pegaza już nie cztero- a ośmiokopytnego z małym wirnikiem helikopterowym zamiast ogona. Czego też to one nie robią z dźwiękiem... A już przejawem najwyższego wtajemniczenia jest owo charakterystyczne cmoknięcie po wypowiedzeniu zdania: no, lampa – wiadomo... – (tu: cmok). **** Lampa jest historycznie pierwszym elektronicznym elementem aktywnym. Może wzmacniać lub przekształcać sygnały elektryczne. Sterowanie jej elektrodami powoduje np. wzmocnienie sygnału wejściowego bez zmiany jego charakterystyki i walorów brzmieniowych. Wszystko odbywa się tam w... ogniu. Można powiedzieć: lampa wykuwa wypala, wyżarza, dźwięk. Podkreśla jego szlachetność. Niczym miecz z damasceńskiej stali, tak w lampowym wzmacniaczu przeniesiony przez jego lampy dźwięk szarpniętej struny brzmi co najmniej tak doskonale jak w naturze. I tu właśnie tkwi tajemnica, moim zdaniem – niewyjaśniona, owego cudownego działania lampy. Ona zachowuje piękno i naturalność brzmienia. Ona odwzorowuje rzeczywistość dźwiękową tak, jak nasze zmysły. Dźwięk utrwalony i odtworzony w oparciu o lampy elektronowe jest w pełni trójwymiarowy, zachowuje wszystkie odcienie i barwy, skrzy się świeżością i autentycznością. **** W latach pięćdziesiątych minionego stulecia utrwalono kilkaset, może kilka tysięcy sesji muzycznych w oparciu wyłącznie o tory lampowe. Lampowe mikrofony, wzmacniacze, magnetofony. To dlatego do dziś w niezwykłych cenach funkcjonują na rynku kolekcjonerskim płyty winylowe z tamtej epoki. Living Stereo, Mercury Living Presence, Microgroove, Dynagroove, Everest... Nagrania te, do dziś wznawiane już w oparciu o najnowsze technologie masteringowe, stanowią wzór niedoścignionej prawdy brzmienia. **** Andreas Spreer, znakomity realizator dźwięku, elektronik i właściciel wytwórni płytowej Tacet jest w jakimś sensie człowiekiem w „lampie” urodzonym. Zgromadził elektronikę, której miejsce – zdaniem highendowców – jest w ciemnych salach muzeów techniki. Zbudował ( a właściwie – odbudował) tor, który wykorzystuje do rejestracji nagrań. I to z jakim efektem brzmieniowym! W jego studio goszczą artyści, których nagrań trudno szukać w katalogach majorsów. Ci muzycy nie mają stradivariusów, najbardziej wyselekcjonowanych fortepianów czy trąbek ze złotej blachy. Ale ich nagrania brzmią w sposób niedościgniony dla producentów komercyjnych labeli o wiekowych wręcz tradycjach, bazujących na milionowych budżetach reklamowych. ***** W babcinej spiżarni stało zawsze wiele słoików. Tu kompoty, tam soki i nalewki, ówdzie przetwory mięsne i warzywne pasty. W beczkach kapusta i ogórki, na wysoko pod sufitem zawieszonych drążkach – wędzone połcie i kiełbasy. Jakiż tam panował zapach. Jak kipiała wyobraźnia aktywując smakowe kubki, gdy patrzyło się na marynowane rydze i prawdziwki w pękatych słojach czy też ułożone na sianie jabłka. I tak też jest z dźwiękiem Taceta, zarejestrowanym i opracowanym w pełni w oparciu o technologię lampową, sygnowanym na płytach napisem: Tube Only / Transistorfrei. ******* Dźwięk, tak samo jak światło jest cudownym elementem natury. Nic bardziej zbawiennego dla organizmu człowieka jak życie w pełnym słońcu. To samo życie spędzone wyłącznie w świetle żarówek doprowadziłoby nasze ciało i zmysły do obłędu. Identycznie rzecz ma się z dźwiękiem. Opowiadał Ojciec – armaty waliły, a my spaliśmy w okopach. Gdyby w tych okopach umieścić głośniki napędzane najbardziej okrzyczaną (uwaga – celowo unikam określeń nieprawdziwych w rodzaju – doskonała, znakomita, wspaniała) elektroniką – nikt nie zmrużyłby oka. Bo dźwięk z owej elektroniki jest po prostu elektroniczny, wręcz syntetyczny, a nie naturalny i wierny naturze. Mylę się? Oczywiście. Ale tylko w opinii 99,99% tzw. audiomanów, z których żaden – podkreślam – żaden w świadomym okresie swego życia nie słyszał brzmienia prawdziwych skrzypiec, nie stanął przy fortepianie, by wprasować w bruzdy mózgu jego naturalne brzmienie. Dzisiejsza rejestracja serenady na smyczki jest w istocie zapisem serenady na elektroniczne dźwięki symulujące skrzypce. ******** Drukarki 3D już drukują repliki skrzypiec Stradivariusa. Czekam, kiedy serwisy agencyjne poinformują, że właśnie wydrukowano... parę uszu doskonałych. Będzie je wówczas można przytwierdzić do główki kapusty, by ta wreszcie mogła wyróżnić się od łepetyn milionów audiofilów, rozkochanych w dźwiękach sztucznych, słyszanych dzięki ich nie do końca cudownie wykształconych małżowin usznych. Cieszmy się więc ostatnią drzazgą pozostałą po Puszczy Białowieskiej, jak relikwia - wspomnieniem lasu dziewiczego, cieszmy się nagraniami sprzed półwiecza, bo ciągle pulsują prawdziwym brzmieniem i radujmy się, że powstają jeszcze nagrania w oparciu o tamtą technologię, sygnowaną potwierdzeniem: Tube Only / Transistorfrei. *********** Andreas Spreer ma wiele takich nagrań, ale na winylowych krążkach nie będzie ich przybywało, ponieważ nie ma już tych strażników autentycznego brzmienia... Ludzi, którzy potrafili przenieść zapis z taśmy magnetofonowej na winylowo-aluminiową matrycę do wyciskania płyt. Andreas napisał w dzisiejszym mailu: Specjalista, który przenosił dźwięk Tube Only na krążki winylowe już zakończył zawodową aktywność. Szukamy wszędzie jego następcy, ale to nie takie proste. Ludzie tacy są obdarzeni szczególnym słuchem i wrażliwością na dźwięk. Cieszyć się więc należy z dostępnych ciągle wydań Tube Only na winylach, na CD, SACD i DVD-Audio. Kolejne, które realizujemy w oparciu o nasze lampowe tory rejestrujące publikować będziemy na nośnikach CD z opisem „Inspiring Tube Sound“. Nie wynaleziono jeszcze takiej technologii, która pozwoliłaby przenieść na krążek CD walorów stuprocentowego zapisu analogowego, lampowego. Do tego potrzebny jest winyl, osocze muzyki prawdziwej. Nagrania „Tube Only” - w naszej ofercie ******* Jean-Marc's Multi-Channel Rec. Reviews (01/01/2009):

(...) If I would have to use a single word to try to describe this recording I would use the word energy, this recording is bursting with sound energy rhythm and color. The second word I would use is clarity, we hear a staggering amount of music details throughout the whole recording. more...

Pizzicato (09/01/2006):

Mitten im Beethoven-Sound: "Wo soll ich anfangen? Bei der Musik oder bei der Technik? Beide sind gleichermaßen begeisternd! Transistorfrei aufgenommen und im Tacet Real Surround Sound angeboten, sind diese Beethoven-Symphonien etwas ganz Außergewöhnliches. Mitten in einer Beethoven-Symphonie zu sitzen, garantiert ein neues Hörerlebnis und ist durchaus nicht unnatürlich. more...

SA-CD.net (08/21/2006):

Interprétation : *****, son : (S/MC) *****/***** "Voici, sans aucun doute, un excellent ajout à la discographie Beethoven... Wojtjek Rajski nous donne de ces deux symphonies l′une des lectures les plus vibrantes que j′aie entendues depuis longtemps. more...

Classical CD Review (08/01/2006):

"(...) Another knock-out audio experience is Tacet′s remarkable surround sound issue of Beethoven′s Symphonies 7 and 8 with Wojciech Rajski conducting the Polish Chamber Philharmonic Orchestra-Sopot. more...

Classical CD Review (08/01/2006):

"(...) Another knock-out audio experience is Tacet′s remarkable surround sound issue of Beethoven′s Symphonies 7 and 8 with Wojciech Rajski conducting the Polish Chamber Philharmonic Orchestra-Sopot. more...

SA-CD.net (08/01/2006):

Interprétation: ***** son: (S/MC) *****/***** "Voici, sans aucun doute, un excellent ajout à la discographie Beethoven... Wojtjek Rajski nous donne de ces deux symphonies l′une des lectures les plus vibrantes que j′aie entendues depuis longtemps. more...

private Email (06/05/2006):

"(...) ich habe jetzt nach meiner Rückkehr von der HighEnd die beiden Sinfonien mehrkanalig gehört und muss ganz ehrlich sagen, es war ein Erlebnis. Man spricht zwar auch bei Stereo vom "Durchhören" hier kann man es aber wörtlich nehmen. more...

Audio Live Klang Tipp (06/01/2006):

"Stereo-Kostproben dieser mitreißenden Beethoven-Einspielungen erhielten AUDIO-Leser schon mit den Hörkurs-CDs 3 und 4. Die SACD-Abmischungen machen den Spaß perfekt. Die "tube-only"-aufgezeichnete Stereo-Spur offenbart bereits eine tontechnische Meisterleistung - warm und rund, dabei brillant und transparent. more...

klassik-heute.de (05/31/2006):

"Schon die Einleitung „poco sostenuto“ zu Beethovens siebter Sinfonie lässt aufhorchen: Man ist sie eher langsam, gemessen gewohnt; hier aber wird sie schon recht bewegt und ganz ohne falsche Schwere musiziert. more...

Audiophile Audition (05/01/2006):

"We usually try to list the overall title of discs when they are given one, but in this case I held back. Because this one is billed as "Tacet′s Beethoven Symphonies." No sense getting confused with all those other Beethoven Symphonies out there. more...

Audiophile Audition (05/01/2006):

"We usually try to list the overall title of discs when they are given one, but in this case I held back. Because this one is billed as "Tacet′s Beethoven Symphonies." No sense getting confused with all those other Beethoven Symphonies out there. more...

SA-CD.net (04/23/2006):

Performance 5 stars (highest rating) Sonics (MC) 5 stars "Now, without wishing to go OTT about it, this is one SACD which I think I can unreservedly recommend to EVERY reader of this website who likes classical music. more...

SA-CD.net (04/23/2006):

… Voici un des SACD que je pense pouvoir recommander sans réserve à TOUT lecteur de ce site Web aimant la musique classique. J′irai personnellement jusqu′à dire que c′est l′enregistrement le plus marquant, au niveau du son, que j′aie écouté depuis l′apparition des supports multicanaux - et même de toute ma vie d′adulte, depuis que j′écoute des disques (ce qui fait 30 ans). Pourquoi ? Nous avons ici une utilisation potentiellement révolutionnaire de l′idée relativement nouvelle de la technologie multicanal dans le domaine de la musique classique enregistrée. more...

SA-CD.net (04/23/2006):

Performance: 5 stars Sonics (MC): 5 stars "Now, without wishing to go OTT about it, this is one SACD which I think I can unreservedly recommend to EVERY reader of this website who likes classical music. more...

SA-CD.net (04/23/2006):

Performance: 5 étoiles Sonics (MC): 5 étoiles … Voici un des SACD que je pense pouvoir recommander sans réserve à TOUT lecteur de ce site Web aimant la musique classique. more...

(01/01/2006):

weitere Besprechungen auf SA-CD.net. more...

(01/01/2006):

More reviews of this production at SA-CD.net. more...

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: