Ta strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies) do poprawnego działania. Więcej informacji na stronie Polityka Prywatności. Zamknij.

Logowanie

Cecile McLorin Salvant

Woman Child

01. St. Louis Gal (3:01) 02. I Didn’t Know What Time It Was (6:07) 03. Nobody (3:23) 04. WomanChild (6:07) 05. Le Front Caché Sur Tes Genoux (5:11) 06. Prelude/There’s A Lull In My Life (5:14) 07. You Bring Out The Savage In Me (5:07) 08. Baby Have Pity On Me (3:21) 09. John Henry (5:12) 10. Jitterbug Waltz (6:51) 11. What A Little Moonlight Can Do (8:14) 12. Deep Dark Blue (1:56) TRT 59:59
  • Cecile McLorin Salvant - vocal
Add to Basket

79.00 PLN

CD:

Nr kat.: MAC1072
Label  : MackAvenue (USA)
Add to Basket

199.00 PLN

2 LP-180G 33rpm:

Nr kat.: MAC1072LP
Label  : MackAvenue (USA)

Billie Holiday, Sarah Vaughan, Elli Fitzgerald, a teraz - Cecile!

Jedna z najbardziej UTYTUŁOWANYCH płyt minionych miesięcy Musicians of the Year 2013 Best Vocal Releases 2013 Best New Releases 2013 (selected by David Adler) - Album of the Year Concerts of the Year 2013: Cécile McLorin Salvant @ Charlie Parker Jazz Festival, Marcus Garvey Park, August 24th Best New Releases 2013 (selected by Laurence Donohue Greene) - Album of the Year Cecile McLorin Salvant WomanChild Mack Avenue Records * * * * * Tytuły: St. Louis Gal; I Didn't Know What Time It Was; Nobody; WomanChild; Le Front Caché Sur Tes Genoux; Prelude/There's A Lull In My Life; You Bring Out The Savage In Me; Baby Have Pity On Me; John Henry; Jitterbug Waltz; What A Little Moonlight Can Do; Deep Dark Blue. Wykonawcy: Cecile McLorin Salvant - śpiew; Aaron Diehl - fortepian; Rodney Whitaker - kontrabas; James Chirillo - gitara, banjo; Herlin Riley - perkusja. Niedawna laureatka jazzowego konkursu im. Theleniousa Monka (2010), wokalistka, którą zachwycili się Al Jarreau, Wynton Marsalis, Patti Austin, Kurt Elling i Dee Dee Bridgewater, czynem potwierdza słuszność nie tylko lauru prestiżowej imprezy ale i niedawny sukces w ankiecie Down Beatu. Kunszt liderki streścił sam Marsalis: elegancki, kompetentny stylowo, łączący w jedność humor i soul, równoważący wirtuozerię z nieczęsto spotykaną w jej generacji wokalistek świadomością gatunku. I przyznam, trafił idealnie. Cecile McLorin Salvant wpisuje się w idealnie w nurt jazzu, któremu hołduje od dekad Wynton Marsalis. Jej śpiew skrojony jest na miarę wzorca z dokonań Billie Holiday, Sarah Vaughan i Elli Fitzgerald. Paradoksalnie, kompletnie negując śpiew scatem, estradowym orężem uczyniła wszechstronność. Ben Ratliff z "New York Timesa" oryginalności upatruje właśnie w tym oraz swobodzie w doborze repertuaru. Co więcej Cecile McLorin Salvant genialnie wykorzystuje to co dał jej los: pochodzenie francusko-haitańskie (artystka urodziła się w Miami, mama-szefowa szkoły językowej jest Francuzką a ojciec-lekarz Haitańczykiem). Za fortepianem siadła mając lat 5, jako ośmiolatka śpiewała w Miami Choral Society, uczyłą się w amerykańskich konserwatoriach i szkołach jazzu by ostatecznie ukończyć studia w Aix-en-Provence, gdzie zgłebiała zarówno barokowe pieśni jak i współczesna literaturę wokalną. Nic więc dziwnego, że wokalistka rozciąga swój repertuar nie tylko na jazzowej klasyce, ale sięga nawet do stuletnich pieśni (ballada John Henry) po napisane już w tym stuleciu tematy: "Le Front Cache Sur Tes Genoux” do tekstu haitańskiej poetki i pisarki Idy Salomon Faubert (córka byłego prezydenta Haiti - Lysiusa Salomona). W jej śpiewie w zasadzie przegląda się cała historia jazzowej wokalistyki. Śmiało do wspomnianej wielkiej trójki Holiday/Vaughan/Fitzgerald, można na podstawie klimatu kolejny interpretacji z albumu dodać Betty Carter, Carmen McRae i Abbey Lincoln, posłuchajcie choćby You Bring Out The Savage In Me z rewelacyjnym wsparciem sekcji rytmicznej ze specjalnym wskazaniem na demoniczny fortepian Diehla, bądź tytułowego WomanChild powalającego energią i interpretacyjna siłą. Mnie również zdumiewa łatwość zmian konwencji (vide. Nobody utrzymane w duchu jazzowych korzeni), płynność przechodzenia między jazzowymi stylami. Dotyczy to zarówno liderki jak i jej kompanów. Zauważył to również inny amerykański krytyk Stephen Holden, który kolejne tematy określa mianami odległych planet, które artystka odwiedza za pomocą swoistej huśtawki, każdorazowo zaskakując nas smakiem, perfekcyjna intonacją i głębokim związkiem warstwy muzycznej z literacką. Bingo! Osobiście wspomniane cechy również stawiam jako pryncypialne w podejściu Salvant do kolejnych tematów. A co ona sama mówi o interpretacjach? - Chcę zawsze dotrzeć do sedna każdej z kompozycji, głębi przekazu nut i strof. Taka już jestem, że kiedy znajdę coś pięknego i wzruszającą staram się zbliżyć do tego maksymalnie i dzielić się tym z publicznością. Na płycie spinam trzy wieki amerykańskiej muzyki poprzez tematy świetnie znane i wielokrotnie nagrywane i te, które pewnie wielu z Was słyszy pierwszy raz. I chyba nie ma w tym za grosz kokieterii. Ci, którzy słyszeli ją w piosenkach Johna Lennona zachwycili się głębią interpretacji w równym stopniu, jak i ci, zasłuchani w jej interpretacjach pieśni Erika Satie. A mnie szokuje fakt, że Cecile McLorin Salvant, upraszczając - "Elling w spódnicy" właśnie kończy 25 lat. Przyznacie, że daleko już zaszła raptem w połowie trzeciej dekady życia? Piotr Iwicki "Cécile McLorin Salvant, who recently turned 23 and is still mostly unknown to jazz audiences, though not for much longer...Ms. Salvant is as serious as a library, and never corny...she radiates authority and delivers a set with almost a dramatic arc." - The New York Times "She has poise, elegance, soul, humor, sensuality, power, virtuosity, range, insight, intelligence, depth and grace. Yeah." - Wynton Marsalis "I've never heard a singer of her generation who has such a command of styles ranging from Bessie Smith to Betty Carter. To have an artist with such a handle on jazz vocabulary while being extremely expressive and soulful, that's very rare." - Aaron Diehl Mack Avenue Records is proud to announce the signing of Cécile McLorin Salvant, winner of the 2010 Thelonious Monk International Jazz Vocals Competition. The announcement comes as the 23-year-old prepares for her debut album in 2013, titled Woman Child. "Recording for Mack Avenue has been a truly wonderful experience," reflects Salvant. "As a young artist, I have found the support and encouragement that is paramount in this stage of my development." Al Pryor, Mack Avenue Record's Executive Vice President of A&R, said, "Cécile has the preternatural ability to delve deeply into the core of a song and then serve it up to an audience. Calling on the vocal techniques of Ella, Sarah and Betty Carter, together with the intelligence of Billie Holiday's phrasing and the wisdom of Bessie Smith's lyricism, she heralds a new generation of female jazz vocalists. We are thrilled to partner with Cécile as she adds the vocation of recording artist to her journey as a jazz singer and performing artist who will undoubtedly contribute to the legacy of those artists who came before her." Salvant was born and raised in Miami, Florida of a French mother and a Haitian father. She began classical piano studies at age five, and began singing in the Miami Choral Society at age eight. Early on, she developed an interest in classical voice, began studying with private instructors, and later with Edward Walker, vocal teacher at the University of Miami. In 2007, Salvant moved to Aix-en-Provence, France, to study law as well as classical and baroque voice at the Darius Milhaud Conservatory. It was in Aix-en-Provence, with reedist and teacher Jean-François Bonnel, that she began learning about improvisation, instrumental and vocal repertoire ranging from the 1910s on, and sang with her first band. In 2009, after a series of concerts in Paris, she recorded her first project Cécile (self-released), with Jean-François Bonnel's Paris Quintet. A year later, she won the Thelonious Monk Competition in Washington D.C., judged by Patti Austin, Dee Dee Bridgewater, Kurt Elling, Al Jarreau and Dianne Reeves. With performance experience in Europe as well as the United States, Salvant has been accompanied by renowned musicians such as Jean-Francois Bonnel, Rodney Whitaker, Aaron Diehl, Dan Nimmer, Sadao Watanabe, Jacky Terrasson (with a noted collaboration on his latest album, Gouache), Archie Shepp, and Jonathan Batiste, among others. She has performed at numerous festivals, including Jazz à Vienne, Ascona, Whitley Bay, Montauban, Foix, the Spoleto Jazz Festival, and the Detroit Jazz Festival; with Wynton Marsalis and the Jazz at Lincoln Center Orchestra in New York's Rose Hall and Chicago's Symphony Center; and with her own band at the Kennedy Center. Additionally, for the second consecutive year, her sole voice can be heard backing the CHANEL® "Chance" ad campaign. On her forthcoming album, Woman Child, Salvant continues her approach in performing unique interpretations of unknown and scarcely recorded jazz and blues compositions (with a theatrical execution). The project features label mates Aaron Diehl and Rodney Whitaker (Diehl's Mack Avenue debut is set for February 19 release) as well as Herlin Riley and James Chirillo. The project is slated for mid-2013 release (exact time frame to be announced). Read The New York Times Sunday Arts & Leisure Feature

 

Razem z tą płytą inni Melomani kupowali: